Dags att skaffa nya skrivare till kontoret?

När det är dags att skaffa nya skrivare till kontoret är det bra att tänka till. Ska kontoret skaffa flera skrivare som ska vara på olika avdelningar? Trådlösa skrivare är ett alternativ.

Papper som ligger överallt, det skrivs ut för glatta livet och dokument med privat information hamnar på fel ställen. I värsta fall med känsliga företags- eller personuppgifter. Dessutom skickar medarbetare utskrifter till fel skrivare och springer runt och letar. Det tar tid och är ett allmänt irritationsmoment. Arga lappar dyker också upp, likt i tvättstugan. Några springer i panik runt och letar på olika avdelningar efter viktiga dokument och handlingar till kundmötet. Det finns smidiga lösningar, som en trådlös skrivare med bricka. Det innebär att ingen utskrift görs innan medarbetaren dragit sin bricka vid skrivaren.

Säkert och minskar svinn

Dessutom går det att ställa in så det går att skriva ut från flera olika skrivare. En trådlös skrivare gör det möjligt att:

  • Spara papper eftersom inga utskrifter hamnar fel
  • Smidigt och enkelt skydda känsliga utskrifter
  • Ingen mer panik över att råka skriva ut 300 sidor av misstagLätt att ställa in och brickor kan spärras

Du kan också välja att hyra skrivare där service ingår. Många gånger kan det vara mer lönsamt eftersom skrivare blir omoderna och är en stor investering för företag. Beroende på behov går det att få många olika funktioner när det kommer till storlek och typ av papper. Så när du ska ansvara för inköp, undersök möjligheten med att hyra trådlösa skrivare.